Retur
Returhantering
Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om du inte hittar svaret på din fråga kontakta oss för vidare information.
En vara saknas i min leverans.
Vi jobbar hårt för att ta hand om din beställning men ibland kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via mail info@kalenderkungen.se måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Spara orginalemballaget för eventuell utredning.
Jag har fått fel produkt.
Om du har fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att säkerställa att du har fått alla produkter. Inkommer information om detta efter 14 dagar förbehåller sig Kalenderkungen.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Kalenderkungen.se står självklart för fraktkostnader om vi har skickat fel vara till er.
Reklamation av trasig produkt
Kontakta oss på info@kalenderkungen.se och beskriv problemet så detaljerat du kan. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast 3 år från köptillfället.
Efter godkänd retur skickar ni produkten till:
Kalenderkungen
Sättunagatan 2
582 73 Linköping
Ångerköp
Om du ångrar ditt köp så kontaktar du oss via mail inom 14 dagar från mottagande av produkten. Produkten måste vara obruten och oanvänd. Ange ordernummer i försändelsen. När vi har godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund behöver endast stå för returfrakten till oss.
Personliga produkter
Produkter som producerats på beställning eller är tillverkade specifikt för dig som kund omfattas inte av ångerrätten enligt distanshandelslagen. Dessa varor kan vi inte sälja igen därav att returer inte godkänns på dessa produkter. Gäller även kalendrar där ni har beställt namngravyr.
Transportskada
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans , kontakta ditt utlämningställe för skadeanmälan. Kontakta oss om ni behöver hjälp.
Avbeställning
Om du skulle ångra din beställning direkt kontaka vår kundtjänst omedelbart. Om vi redan har hunnit skicka er beställning så kan ni inte avboka ordern utan får returnera paketet till oss. Som kund får ni då stå för returfrakten.